Sdružení Arachne

Jarní Arachne v Obůrce

7. – 12. května 2024

Značná část arachňáků se sešla již v Praze na Hlaváku a společně jsme nastoupili do vlaku a místenky nemístenky zabrali dvě kupéčka. Po několika hodinách cesty jsme dorazili do Blanska, odkud se většina vydala na autobus a úspěšně dorazila na místo setkání (ti co se rozhodli jít pěšky, a explorovat biodiverzitu již cestou na objekt dorazili cca o hodinu později).

Ještě ten den večer se odehrály nějaké seznamovací hry, objasnění pár základních pravidel, jako např. zákaz rozdělávání ohně, kouření, alkoholu apod. a poté již následovala volná zábava, či spánek.

Druhý den, po rozcvičce a snídani, jsme se vydali na exkurzi do malebného údolí Punkvy, kde moudřejší členové výpravy demonstrovali nejrůznější druhy rostlin i živočichů. Vydali jsme se také do Punkevních jeskyní, vlezli do macochy a projeli se na loďce s výborným průvodcem. Navečer jsme se pak rozdělili do několika skupin a vybrali si na následující den projekty.

Další ráno jsme se zúčastnili obohacující evoluční rozcvičky, nasnídali se, a pak už se jednotlivé skupiny rozdělily a věnovaly se svým projektům. Někteří se vydali na expedici po okolí a pomocí různých metod při ní explorovali tamější ptactvo, jiní se vydali na mykologický průzkum do ponoru Punkvy a ještě jiní zůstali na objektu a prováděla pomologický průzkum (koštovali jablka) :-). Večer jsme se pak sešli, abychom se o své nově nabyté poznatky mohli podělit na pravědecké prakonferenci.

V pátek ráno jsme se v rámci rozcvičky marně snažili rozmotat živý gordický uzel, poté proběhla demonstrace odchycených ptáku, při níž jsme kromě běžnějších druhů ptáků měli možnost vidět např. krutihlava obecného. Dvě skupiny biologů (explorační a turistická) se poté vydaly na na expedici po okolí, při níž byla opět explorována a demonstrována tamější fauna a flora (a houby). Navečer jsme absolvovali skvělou přednášku o jeskynních lvech a medvědech, která se protáhla do pozdního večera a po níž bychom se uchýlili dohajan, kdyby ovšem nebyl uloven mamut. Vydali jsme se na noční hru, při níž jsme po lese hledali koření a navzájem se okrádali, a při níž jsme byli svědky u nás nevídané, překrásné polární záře.

V sobotu v rámci úspory času neproběhla rozcvička a rovnou jsme spěchali na bus, abychom se přiblížili, k cílové jeskyni “Býčí skála”. Tam jsme se rozdělili na tři skupiny a postupně ji prolezli. Po večeři a sněmu opět následovala volná zábava, či spánek.

Druhý den ráno jsme pomohli s čím bylo třeba a vydali se zpět na vlak. Cesta zpět nebyla tak idylická jako cesta tam, protože nebylo kam si ve vlaku sednout, a když už jsme si někam sedli, tak nás vyhodil někdo s místenkou. I tak jsme si společnou cestu velmi užili.

Myslím, že si jarní Arachne všichni náramně užili. 😀

Miky Vodenka

Odkaz na původní pozvánku: zde